18 Mayıs 2011 Çarşamba

2011 dekorasyon trendleri

2011 ev dekorasyon trendlerinin ana teması sakin bir süreklilik. Nostalji ve Retro, Ham Estetik ve Yaratıcı Stil Karışımları bu yıl ön planda! Her yıl trend tahminleriyle dekorasyon dünyasına yön veren Bora Herke Stil Büro’nun yaratıcı takımı 2011 sezonunun materyal, renk ve şekil açısından dört ana trend temasını belirledi: Cute/sevimli, Raw/ham ,zarif ve karışım/ mash…
Klasikten ilham alan günümüz tasarımları, otantik görünümleriyle artık eski mi yeni mi ayırt edilemiyor. Tasarım konseptleri ve detaylar endüstriyel tasarımdan ilham alıyor, kişisel, yeni ve ham bir görünüm kazanıyor. Materyallerin yaratıcı kullanımı dinamizm yaratıyor. Yaratıcı stil karışımları yeni kombinasyonlarla, el işi kaliteyle, yöresel sanatlar seri üretilen ürünlerle bir arada kullanılıyor.
Bu yıl hiçbir fütürist, ultra modern tema ön plana çıkmıyor, şıklık ve lüks tek başına dikkat çekmiyor, değerli malzemelere ve yüksek kaliteye eskisi kadar önem verilmiyor.
1950′li yıllar, Cute -Sevimli trendiyle geri dönüş yapıyor. Geleneksel el işi ve zanaat teknikleri yeni koşullarda kullanıyor. Bu trend, 50′li yılların kontrast oyunlarına, nostaljik tasarımlarına, sevimli detaylara ve geleneksel materyallere modem bir görüm kazandırıyor ve kadınsılığı önplana çıkanyor.
Dikkat çekici şekillerin ve fonksiyonel tasarımın bir araya gelmesiyle zarafet, sakin bir modernliği simgeliyor. Tasarımlar daha yumuşak ve yuvarlatılmış, katı kurallardan çok iyi hissetmek önplanda. Yeni klasikliğin tanımını ararken, günümüz mobilya tasarımları gitgide farklı bir tasarım diline yöneliyor.
Raw – ham trendinde ise endüstriyel tasarım ön plana çıkıyor. Ham, doğal ve kaba materyaller; fonksiyonel ve esnek tasarım burada odak noktası olarak karşımıza çıkıyor. Madenci lambaları, araba mekaniği ve garajlar tasarımın rol modelleri.
Mash -kanşım; renkli, eğlenceli, rahat ve kendini ifade edebilen bir trend. Alışılagelmişin dışında kombinasyonlar, etkileyici bir renk şeması, çeşitli etnik etkiler ve benzersiz tasarım bu trendin özelliklerinden bazıları. Duygusal estetiğiyle tüm aile bireylerine hitap eden ürünler önplanda. Yeni teknolojilerin çekiciliği ve yenilikçi seçenekler, el yapımı ve duygusal ürünlerle zıtlık yaratıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder